Hvem er vi?

Sockit er et brand under virksomheden Optimize Life, der har til formål at skabe produkter og løsninger, der gør hverdagen lidt nemmere for danskerne. Sockit baserer i dag sit varesortiment på strømper til herrer, damer og børn. Disse strømper er idag lavet i mange forskellige materialer, men Sockit vil på sigt kun lave strømper i det mest bæredygtige materiale, som nu er i bambus. Ydermere sælger Sockit sokkeklips, som er en smart lille klips du sætter på dine strømper, inden du smider dem til vask, således de holder sammen igennem vaskeprocessen.

Historien bag

Konceptet bag Sockit's første produkt, sokkeklips,  er ikke noget nyt – flere har igennem tiden lavet løsninger for at holde sokkerne sammen. På trods af det, har ideen kun fået grobund i Holland. Netop i Holland stiftede Sockits ejer Martin også bekendtskab med konceptet første gang tilbage i 2016, hvor han i forbindelse med sit studie arbejdede tæt sammen med Hollandske start-ups. Dette bekendtskab gjorde at virksomheden Optimize Life blev stiftet i Januar 2018 med formålet at sælge sokkeklips og senere flere typer produktet. Derfor startede virksomheden i Oktober 2018 webshoppen www.sockit.dk, hvor sokkeklipsene blev sat til salg. Senere er sortimentet blevet udvidet med bambusstrømper i Marts 2019. Strømpesortimentet er stadig i vækst og det næste produkt herefter vil være underbukser og trusser, også i bambus.

Mission

Jorden har sparsomme ressourcer, og derfor skal vi spare på dem, så vi har dem så længe som muligt. Derfor er Sockits Mission at producere og sælge strømper på den mest bæredygtige måde.

Vision

Vi ønsker at tilbyde bæredygtige kvalitets strømper til alle segmenter på markedet

Værdier

Sockit ser etik som værende den afgørende faktor i beslutningsprocesser. Etik er i vores optik respekt for samfundet på alle parametre. Vi sætter en stor ære i, at en medarbejder er en kollega og ikke blot en ansat, og skal derfor behandles herefter, uanset rang i virksomheden. En medarbejder skal have en ordentlig løn og ordentlige arbejdstider – ligegyldig stilling. Ligeledes anser vi miljøet for at være en etisk faktor, hvor vi vil forsøge at gøre en forskel. Det gælder både for selve produkterne vi laver, processerne vi bruger og det personlige ansvar, vi hvert især tager. Med det sagt vil kunden altid være centrum for vores handlinger, og vi vil strække os langt for at give kunden netop det, han efterspørger - men aldrig hvis løsningen kræver et kompromis med vores interne etik.